محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

سلام خوش آمدید
هفدهمین روز

 کتاب «هفدهمین روز» کتابی چندرسانه‌ای است که به نحوه‌ تشکیل گردان موشکی و آغاز خودکفایی ایران در تأثیرگذارترین و بازدارنده‌ترین سلاح جنگی پرداخته است. هفدهمین روز کتابی است روایی و مستند از سه سالِ اول تولد یگان موشکی ایران؛ روایاتی کوتاه و پیوسته از روزهایی که امید و ناامیدی به هم گره‌خورده بودند تا مهم‌ترین تقدیر را در تاریخ دفاعی ایران به تصویر بکشند؛ این کتاب علاوه بر محتوای متنی، محتوایی همچون فیلم، تصویر و صوت را نیز شامل می‌شود.

محتوایی که مخاطب از طریق نرم‌افزارهای بارکدخوان می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته و به محتوایی مجزا از متن کتاب دست پیدا کند. این کتاب همچنین با داشتن پیوست فنی در انتها، به بررسی و توضیحات اختصاری واژه‌ها و اصطلاحات فنی کتاب و معرفی تجهیزات، همراه با تصویر پرداخته است.



محمدحسین بارونقی یکی از نویسندگان کتاب «هفدهمین روز» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:

زمانی که روایت‌های این برهه حساس از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را از زبان دوستان شهید تهرانی‌مقدم شنیدم، متوجه شدم این واقعه موضوع و دغدغه امروز جامعه ماست و باید حتماً به آن پرداخته شود؛ ماجرای جذاب، ناب و به‌روزی که باوجود تمام تحریم‌ها، جوانان آن دوره توانستند باقدرت به خودکفایی، آن‌هم در بحث موشکی دست پیدا کنند. آنقدر ماجرای خودکفایی صنعت موشکی کشور از زبان عوامل آن جذاب، حماسی و غرورآفرین بود که خودمان را شماتت می‌کردیم چرا دیر با این موضوع آشنا و به سراغ آن رفتیم. موضوعی که به دنبال آن رفتیم ارادتم به شهید حاج حسن تهرانی مقدم و تیمش را چندین برابر کرد؛ هفدهمین روز برای من تجربه‌ای خاص، متفاوت و پر از درس بود. انتخاب عنوان هفدهمین روز برای نام کتاب خودکفایی صنعت موشکی کشورمان توسط تیم شهید تهرانی مقدم با تمام ماجراهای پر پیج و خمش در ۱۷ روز اتفاق افتاده است به همین دلیل نیز این نام را برای کتاب انتخاب کردیم. بار اصلی تهیه این کتاب بر دوش همکارم خانم فاطمه عالمی بوده است که از وی بابت تمام سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شدند تشکر می‌کنم؛ همین‌طور از مجموعه رویش رسانه و راهنمایی‌های محسن مشرقی که کمک‌های مؤثری در تهیه و تولید این دو کتاب انجام دادند تشکر می‌کنم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات