محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

سلام خوش آمدید
شهیدمدافع حرم،بصیرپور-مرتضی

شهید مرتضی بصیری پور
نام پدر:
تاریخ تولد: 1365/2/1 شمسی
محل تولد: نهبندان- خراسان جنوبی
تاریخ شهادت : ۲۰-۱-۱۳۹۷ شمسی
محل شهادت : سوریه
گلزار شهدا: بیرجند
خراسان جنوبی






 











 مصادف با نهم آوریل چندین موشک توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تیفور در استان حمص سوریه شلیک شد که سامانه پدافند هوایی سوریه آن‌ها را منهدم کردند. در مجموع 8 موشک به پایگاه هوایی تیفور شلیک شد که در پی آن شماری کشته و زخمی شده‌اند. در این حمله هوایی چند تن از مستشاران ایرانی نیز به‌شهادت رسیدند.

یکی از این شهدا, شهید مرتضی بصیری پور بود. او یکم اردیبهشت سال 1365 در روستای اسلام آباد و در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه تلاش بیرجند و مدرسه شهید مولوی حسین بُر در شهر زاهدان سپری کردند و تحصیلات خود را در مدرسه راهنمایی شهید رجایی زاهدان ادامه داد.

مرتضی دوران متوسطه را در هنرستان فنی شهید عارفی زاهدان گذراند و پس از به پایان رساندن دوره متوسطه راهی خدمت مقدس سربازی شد.او در زمان انجام خدمت‌وظیفه در ناحیه مقاومت بسیج زاهدان مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. او در آبان 1392 به دلیل شوق و علاقه ای که به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و از بدو ورود به این نهاد  مقدس تا لحظه شهادت لحظه ای از تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دست برنداشت.

شهید بصیری پور پس از بارها تلاش برای اعزام به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) در اسفند ماه سال 1396 عازم سوریه شد و سرانجام در 20 فروردین 1397 در پایگاه T4 سوریه به دست رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بسمه تعالی

از طرف اینجانب مرتضی بصیری پور خدمت پسرم، عزیزم، طاها بصیری پور.

الان که این نامه را برای جنابعالی می‌نویسم، شب سفرم به سوریه می‌باشد.

ممکن است که بنده با این سفر دیگر برگشت نداشته باشم، از جنابعالی خواهش دارم مواظب قلب من یعنی مادرت باشی و بدانی که نباید ایشان را آزرده خاطر کنی و بدانی که بنده در همه حال پیش شما هستم؛ ان شاءالله.

در ضمن بدان که خیلی دوستت دارم پسرک گلم.

ان شاءالله همیشه موفق و پیروز و سرفراز و پایدار باشید.

پدرت
مرتضی بصیری پور


بسمه تعالی

خدمت پدر و مادر عزیزم؛

بنده را امیدوارم که حلال کنید که شاید و بدون شاید پسر خوبی برایتان نبوده‌ام.

اگر احتیاطا برایم اتفاقی افتاد بدانید که به هیچ عنوان نباید برایم ناراحت باشید زیرا که اگر ان شاءالله به مقام شهدا که البته بس مقامی است بزرگ برسم خداوند به من لطف کرده است.

و بدانید که شهدا زنده‌اند.

دوستتان دارم
مرتضی بصیری پور

کتاب زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم، مرتضی بصیری‌پور نیروی پهپادی سپاه پاسداران به قلم عبدالرضا سالمی‌نژاد توسط انتشارات نیلوفران منتشر و راهی بازار نشر شد.


عبدالرضا سالمی‌نژاد نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کتاب جدیدم باعنوان «پرواز از تی‌فور» در برگیرنده زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم مرتضی بصیری‌پور به‌تازگی توسط انتشارات نیلوفران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌شهید اولین و تنها شهید مدافع حرم از استان خراسان جنوبی _ شهرستان بیرجند است و کتاب هم هفته گذشته در بخش نیروی هوافضای سپاه پاسداران با حضور بچه‌های قدیم پهپاد سپاه، سردار حاجی‌زاده و معاونش سردار موسوی همراه با نماینده ولی‌فقیه رونمایی شد.

وی درباره علت نام‌گذاری کتاب «پرواز از تی‌فور» گفت: شهید مرتضی بصیری‌پور از کادر پروازی سپاه بود که در سوریه به شهادت رسید. تی‌فور (T-۴) نام یک پایگاه هوایی در حمص سوریه است که آمریکا و اسرائیل بارها تهدید کرده بودند این پایگاه را مورد هدف قرار خواهند داد. علت تهدیدشان هم این بود که سپاه با استفاده از پهپادهای خود حرکات داعش را رصد کرده و موانع از پیروزی‌های داعش می‌شد. در نتیجه روز ۲۰ فروردین سال ۹۷ بود که شهید بصیری‌پور همراه با ۶ تن دیگر در بمبارانی شبانه در این‌پایگاه به شهادت رسیدند. بمباران توسط هواپیماهای اسرائیلی انجام شد و تقریبا پایگاه تی‌فور را نابود کردند.

این‌پژوهشگر ادبیات مقاومت درباره چگونگی تولید مطالب کتاب گفت: مطالب کتاب با تحقیق و پژوهش یکی از خلبانان و همکاران شهید بصیری‌پور تهیه شده که تحقیقاتش را در بیرجند و چابهار انجام داده است. مطالب کتاب در واقع حاصل ۴۱ گفتگو با دوستان، آشنایان و همکاران شهید بصیری‌پور است که من آن‌ها را بازنویسی و تدوین کردم. در نتیجه، حاصل کار در حجم ۱۶۸ صفحه گرد آمد و توسط انتشارات نیلوفران چاپ شد.

سالمی‌نژاد درباره شخصیت شهید مرتضی بصیری‌پور گفت:‌ این‌شهید خیلی اخلاق‌گرا بوده است و آن‌چه در کتاب از او روایت شده، درباره روابط دوستانه و خانوادگی‌اش است. او یک فرزند به نام طه دارد و خودش هم به قول معروف، آدم همه‌کاره‌ای بوده است و هرکاری در زمینه کارهای فنی از جوشکاری گرفته تا نقاشی انجام می‌داده است. آخرین شغلش هم پیش از ورود به سپاه، فعالیت در ایستگاه سوخت‌رسانی سی‌ان‌جی بوده است. که پس از آن، وارد سپاه شده و دوره آموزشی پهپاد را طی می‌کند. رفتن شهید بصیری‌پور به سوریه هم خیلی جالب است چون او بارها از مقامات مافوق درخواست اعزام به سوریه را داشته اما درخواستش مرتب رد می‌شده است. تا این‌که اسفندماه ۹۶ با درخواستش موافقت می‌شود و ۲۰ روز بعد از عید نوروز به شهادت می‌رسد. پیکر این‌شهید در بیرجند به خاک سپرده شد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات