محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

سلام خوش آمدید
شهید چگنی-مرتضی
شهید مرتضی چگنی
نام پدر: ولی
تاریخ تولد: 31-1-1357 شمسی
محل تولد: لرستان - دورود
تاریخ شهادت : 4-6-1391 شمسی
محل شهادت : ارومیه
دلیل شهادت : سانحه سقوط بالگرد
گلزار شهدا: گلزارمرکزی انگشته
شهر:لرستان - دورود

خلبانی که به عکس شهید بابایی احترام نظامی می‌گذاشت

عشق و ارادت به خاندان اهل‌بیت (ع) و ولایت‌مداری وی در کنار روحیه شهادت‌طلبی‌اش و ارادت خاصی که به شهید بابایی داشت، مسیر زندگیش را به جایی رساند که فیض عظمای شهادت نصیبش شود.

منصوره قائدرحمتی، همسر شهید مرتضی چگنی می گوید: شهید چگنی در سال ۱۳۵۷ در روستای کلنگانه از توابع شهرستان دورود متولد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سال ۱۳۷۷ در دانشکده خلبانی امام حسین (ع) پذیرفته و مشغول به تحصیل و پس از مدتی به عنوان افسر وارد کادر پرواز شد.

 

خلبانی که به عکس شهید بابایی احترام نظامی می‌گذاشت

 

از همان دوران کودکی و نوجوانی به اعتقادات دینی از جمله نماز، روزه، ادعیه، قرآن و مخصوصاً رعایت حلال و حرام بسیار پایبند بود.

 

در سال ۱۳۸۵ با وی ازدواج کردم و از آنجا که بسیار عاشق بچه بودند، خداوند به ما دو فرزند دختر به نام‌های فاطمه و زهرا عنایت کرد.

 

آرزوی شهادت در جوانی داشت اما می‌خواست پیکرش سالم به دست پدر و مادر برسد

 

شهید چگنی بسیار انسان ساده‌زیستی بود و همه را هم به ساده‌زیستی دعوت می‌کرد و کم‌ترین تعلقی به دنیا نداشت، رفتارش در منزل بسیار آرامش‌بخش و مهربانانه بود، بسیار مهمان‌نواز و اهل نماز شب و زیارت عاشورا و مخصوصاً زیارت جامعه کبیره بود و آرزو داشت در سن جوانی به شهادت برسد و پیکرش سالم به دست پدر و مادر برسد.

 

اعتقاد زیادی به خواندن نماز اول وقت مخصوصاً در مسجد داشت و در بین اهل‌بیت به حضرت ابوالفضل العباس (ع) ارادت فراوانی داشت از این‌رو تلاش می‌کرد همواره ادب و اخلاق را سرلوحه تمام امورش قرار دهد.

 

رعایت حقوق و قوانین حتی در جزئی‌ترین موارد

 

رحمتی از دیگر خصائص این شهید سرافراز را تاکید بر خمس به موقع مال، رعایت حجاب و صله رحم عنوان کرد. از دیگر خصوصیات اخلاقی ایشان رعایت حقوق و قوانین حتی در جزئی‌ترین موارد از جمله عبور از چراغ قرمز بود.

 

پیش از ماه مبارک رمضان ماموریتی در زاهدان داشت و از این‌رو ۱۰ روز قبل از رمضان روزه گرفت.

 

با سردار شوشتری دوست صمیمی بودند و آرزو داشتند با ایشان به شهادت برسند که البته ایشان سال گذشته در زاهدان به شهادت رسیدند.

 

پس از شهادت ایشان متوجه شدیم که این شهید جزو بهترین خلبانان سپاه پاسداران بودند و امسال نیز به عنوان خلبان برتر شناخته شدند.

 

حتی به عکس شهید بابایی احترام نظامی می‌گذاشت

 

به شهید سرافراز عباس بابایی ارادت بسیار فراوانی داشت و حتی با دیدن تصویر ایشان احترام نظامی می‌گذاشت و وی را الگوی خود در زندگی قرار داده بود.

 

از سال ۷۶ تا امسال به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرد و همواره عاشق ولایت بود و بسیار دوست داشت به زیارت مقام معظم رهبری برود حتی می‌گفت اگر من شهید شوم سایه مقام معظم رهبری روی سر شماست و با شما دیدار خواهند کرد.

 

همیشه خواستار رسیدگی به مشکلات مردم بود

 

وی در ادامه از مهم‌ترین دغدغه‌های این شهید سرافراز را رسیدگی به وضعیت مردم و مشکلات آنان عنوان کرده و می گوید: به حمدالله انقلاب اسلامی و نظام امروز کاملاً تثبیت شده و به همت جوانان سرافراز در سایه رهبری ولی‌امر مسلمین مستحکم در برابر زورگویان عالم ایستاده است اما همیشه می‌گفت مسئولان باید همت کنند هر چه بیشتر به مردم و مشکلات آنان رسیدگی کنند.

 

پدر شهید مرتضی چگنی نیز می گوید: شهید چگنی بسیار نسبت به پدر و مادر خضوع و خشوع داشت و احترام به پدر و مادر را در هیچ شرایطی فراموش نمی‌کرد.

 

ولی چگنی اظهار داشت: فرزندم عاشق ولایت و رهبری بود و همیشه به این مسئله افتخار می‌کرد و آن را به زبان هم می‌آورد.

 

خلبان شهید مرتضی چگنی به همراه هم‌رزمانش چهارم شهریورماه جاری در جریان مأموریت کاری براثر سانحه سقوط بالگرد در منطقه سردشت کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات