محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

محفل عاشقان سید علی

یادمان شهدای هوا فضا،عرصه موشکی و هوایی سپاه

سلام خوش آمدید
شهید قارلقی-یوسف

شهیدیوسف قارلقی
نام پدر: بختیار

  تاریخ تولد: 15-1-1356 شمسی
محل تولد: کرمانشاه - کنگاور
تاریخ شهادت :  1390/8/21
محل شهادت :البرز-ملارد

سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه
دلیل شهادت :انفجار زاغه مهمات

گلزار شهدا: ملارد
به گزارش نوید شاهد شهرستان های استان تهران؛ شهید یوسف قارلقی/ پانزدهم فروردین 1356 در شهرستان کنگاور دیده به جهان گشود.شهید بزرگواردر کارهایش بسیار سخت کوش بود واحساس وظیفه ای که داشت زبانزد همه بود.وی در در تاریخ  بیست و یکم آبان 1390 به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید.مزار ش در گلزار شهدای ملارد واقع می باشد.

خاطره ای اززبان مادر شهید:

یک روز با پسرم یونس سر مزار یوسف رفته بودیم متوجه شدیم دو نفر غریبه سر مزار نشسته وگریه می کنند. ازشان پرسیدم شما کی هستید که اینطور گریه می کنید؟یونس گفت : شما کارگران روز مزد پادگان هستید؟ جواب دادند بله،وقتی که ما به پادگان می رفتیم ، یوسف ما را می دید برایمان چای وغذا ومیوه می آورد.

خاطره ای از زبان برادر شهید:

یک شب در پادگان که نشسته بودم متوجه  خرابی موتورخانه ی یکی از قسمت ها شدم. هر چه سعی کردم درست نشد با یوسف تماس گرفتم.نیم ساعت بعد که حدودا ساعت 2 شب شد بود خودش را رساند.وقتی متوجه ایراد موتورخانه شد به من گفت:تو در کارت کوتاهی کردی ودو ساعت دیر متوجه ایراد شدی ، با این که برادرم هستی اما من مجبورم که گزارش کنم.و فردای همان شب گزارش کرد.
البته مسولمان شهید کنگرانی با مهربانی حرفهایم را شنید و از اشتباه من گذشت کرد.چند روزی از یوسف دلگیر بودم تا اینکه در خانه به من گفت : یونس جان اگر من اشتباه تورا گزارش نمی کردم ، همه می گفتند : چون برادرش بود گزارش نداده است. اینطوری بچه های دیگر احساس تبعیض می کردند .همه فهمیدند که در کار ،برادری جایی ندارد.این حرفها را که زد آرام شدم.

پیام شاخص شهید بزرگوار بر اساس متن خاطره برادر شهید ومطابقت با آیات وروایات

**احساس مسئولیت**

یونس جان اگر من اشتباه تورا گزارش نمی کردم ، همه می گفتند : چون برادرش بود گزارش نداده است. اینطوری بچه های دیگر احساس تبعیض می کردند

**شاهد حدیثی:**

إِنَّ مِنْ فَنَاءِ الْإِسْلَامِ وَ فَنَاءِ الْمُسْلِمِینَ أَنْ تَصِیرَ الْأَمْوَالُ فِی أَیْدِی مَنْ لَا یَعْرِفُ فِیهَا الْحَقَّ وَ لَا یَصْنَعُ فِیهَا الْمَعْرُوف.

اموال در دست کسانى قرار گیرد که حق (راه صحیح استفاده و مصرف) را بشناسند و آن ها را براى کارهاى نیک و سودمند به مصرف برسانند. و از اسباب نابودى اسلام و مسلمانان آن است که مال ها در دست کسانى باشد که راه درست مصرف آن ها را ندانند و آن ها را در راه هاى نیک و سودمند به مصرف نرسانند.

الکافی، ج‏4، ص: 25

منبع: برگرفته از کتاب شمیم عاشقی شهدای شهرستان ملارد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات